Banner

41% stijging in omzet in Meta Ads

In het begin

Toen xoxo Wildhearts bij ons kwam werkten we al voor andere webshops van dezelfde eigenaren. We begonnen met Google Ads en doordat ze tevreden waren over de resultaten daarvan, kwam Meta Ads er ook bij. In Meta zijn we begonnen met Nederlandse campagnes en sinds februari 2023 zijn we uitgebreid naar Duitsland en vanaf maart 2024 het Verenigd Koninkrijk.

Vanaf maart 2024 hebben we het adverteren op TikTok ook uit handen genomen. Ze gaven hier maandelijks veel advertentiekosten aan uit, terwijl er weinig rendement voor terug kwam. We begonnen TikTok in Nederland en vanaf maart 2025 ging het zo goed dat we konden uitbreiden naar Duitsland. Tegelijkertijd werd ook Snapchat toegevoegd aan de mix om nog meer zichtbaarheid binnen social media kanalen te krijgen en om het bereik van xoxo Wildhearts verder te vergroten.

106%
stijging in het aantal aankopen
103%
stijging in de omzet
Boek soortgelijke resultaten

Hoe we dit hebben aangepakt

xoxo Wildhearts is een perfect voorbeeld van een klant waarbij performance en branding hand in hand gaan. Het merk richt zich op een jonge, vrouwelijke doelgroep die het belangrijk vindt om met de laatste stijltrends mee te gaan. Daarom is het essentieel om niet alleen op directe verkoop te sturen, maar ook een sterke merkbeleving op te bouwen en klanten op die manier loyale fans van het merk te maken.

 

Ingezette kanalen & campagnes

Voor xoxo Wildhearts ligt de grootste focus op de aankoopcampagnes met als hoofddoel om omzet te genereren tegen een gewenst afgesproken minimum rendement. Om dit te realiseren wordt er gebruik gemaakt van verschillende campagnes in Meta met ieder hun eigen doel:

Bereikcampagnes

Gericht op het vergroten van de zichtbaarheid en naamsbekendheid van het merk door een brede doelgroep te bereiken.

Aankoopgerichte campagnes

Opgezet om conversies te genereren en de verkoop van telefoonhoesjes en -accessoires te stimuleren.

 

Leadcampagnes

Gericht op het verzamelen van e-mailadressen om het e-mailbestand te vergroten voor remarketing en e-mailmarketing lijsten.

Betrokkenheidscampagnes

Om interactie op social media te stimuleren en de community rondom het merk te versterken. 

 

Toen de Meta-campagnes eenmaal stonden wilde xoxo Wildhearts uitbreiden naar meerdere platformen om de merkverspreiding te verbreden en de doelgroep op meerdere plekken in hun klantreis te bereiken. Daarom zijn TikTok en later ook Snapchat toegevoegd aan de mix.

Per platform hanteren we een specifieke strategie:

  • Meta: Focus op het stimuleren van aankopen met in de advertenties creatieve, bij het merk passende, content.

  • TikTok: Belangrijk in het begin van de klantreis, voor naamsbekendheid en branding, door het inspireren en raken van de doelgroep via short-form video. Ook zetten we performance campagnes in, afgestemd op populaire producten en actuele trends.

  • Snapchat: Ook gericht op het stimuleren van aankopen met sfeervolle beelden die het merkgevoel versterken. Past goed bij de gewenste doelgroep.

 

Text image
Text image

In de top-funnel (het begin van de klantreis) ligt de nadruk op sfeer, inspiratie en herkenning. Hier zetten we sterk in op Reels, short-form video en sfeergerichte campagnes om het merkgevoel over te brengen en de doelgroep te raken. In de mid-funnel verschuift de focus naar de producten, waarbij we nog steeds inspelen op lifestyle en context. Denk aan collectie-advertenties waarin producten worden getoond binnen een herkenbare en aspirerende setting. In de bottom-funnel gaan we voor harde conversie, met onder andere catalogusadvertenties die we optimaliseren via tools als Channable feed management en image editors. Hierdoor kunnen we per doelgroep en markt een geselecteerd aanbod tonen, volledig in lijn met de merkuitstraling.

Om deze aanpak te versterken, zetten we aanvullend in op de volgende content- en campagnemix:

  • Tijdelijke acties en aanbiedingen actief uitlichten

  • Nieuwe hoesjes onder de aandacht brengen om vernieuwend te blijven en het assortiment zichtbaar te houden

  • Het inzetten van diverse videoformats, waaronder User Generated Content (UGC)

  • Inspelen op seizoenen, door content af te stemmen op bijvoorbeeld herfst, winter, zomer, lente en het festivalseizoen (bijvoorbeeld telefoonhoesjes met koord)

  • Op TikTok zorgen voor afwisseling tussen video's, UGC's en SPARK Ads

Daarnaast maken we op elk platform en in elk land gebruik van de nieuwste AI-technologieën, zoals Meta Advantage+ Shopping campagnes en Snapchat Smart+, om schaalbaar en datagedreven te optimaliseren. Zo zorgen we dat de campagnes niet alleen goed aansluiten bij het merkverhaal, maar ook maximale performance opleveren afgestemd op gedrag, voorkeuren en marktpotentie.

 

Text image
Text image

Internationale groei met lokale strategieën per land

Na de succesvolle start in Nederland hebben we de campagnes voor xoxo Wildhearts internationaal uitgebreid naar Duitsland en later ook het Verenigd Koninkrijk. Voor elk land werd de strategie anders, aangezien bijvoorbeeld de stijlen en productvoorkeuren in deze landen anders zijn dan in Nederland. We optimaliseren de campagnes en productfeeds om per land de producten te tonen die in dat land het beste presteren. Door de campagneresultaten continu te analyseren kunnen we snel schakelen en de strategie bijstellen.

 

Over het bedrijf

xoxo Wildhearts is hét merk voor telefoonhoesjes en -accessoires voor jonge vrouwen die hun stijl willen uitdrukken via unieke designs. xoxo Wildhearts ontwerpt en produceert originele en gepersonaliseerde producten, met snelle levering en aandacht voor detail. Het merk staat bekend om zijn speelse stijl, eigen productie en focus op creativiteit en trends.

Text image

De resultaten

We adverteren sinds 2022 voor xoxo Wildhearts en zien op meerdere platformen een sterke, aanhoudende groei. De combinatie van branding en performance heeft zichtbaar effect. We zien een groei in merkbekendheid en bereik, onder andere door het inzetten van video’s en creatieve contentformats. Tegelijkertijd laten de performancecijfers sterke resultaten zien. Vergelijken we januari t/m juni 2025 met dezelfde periode in 2024, dan zien we indrukwekkende groeicijfers:

 

  1. Meta Ads
    • 41% stijging in omzet

    • 36 % stijging in het aantal verkopen

    • 137,37%  stijging in bereik 

     

  2. TikTok Ads
    • 106 % stijging in het aantal aankopen

    • 49,6% stijging in het besteed bedrag

    • 103 % stijging in de omzet

    • 8.350.906 video views

     

  3. Snapchat Ads

    We zijn pas in 2025 gestart met Snapchat, daarom vergelijken we Q2 met Q1 om de groei te laten zien.

    • 180% stijging in het aantal aankopen

    • 176% stijging in de omzet

    • 28%  stijging in bereik 

     

Resultaten van de gehele webshop

De stijgingen in de gehele webshop zijn natuurlijk niet alleen toe te schrijven aan social media, maar de social campagnes dragen daar zeker positief aan bij. De groei is het resultaat van een gecombineerde aanpak van verschillende kanalen en optimalisaties.

  • 121% stijging in totale omzet

  • 123% stijging in het aantal aankopen

  • 49% meer websitebezoekers

Text image

Conclusie

Deze resultaten laten een mooie online groei zien. Door een goede en efficiënte samenwerking met xoxo Wildhearts is het merk op een authentieke en aansprekende manier in de markt gezet. Er is niet alleen een groei in aankopen gerealiseerd, maar ook een sterke merkbeleving opgebouwd bij de doelgroep. Dit zorgt voor duurzame groei en een loyale klantenbasis.

Voor de toekomst ligt de focus op het verder vergroten van het marktaandeel, zowel in Nederland als op internationale markten. Het doel is om xoxo Wildhearts te vestigen als hét toonaangevende merk voor telefoonhoesjes en -accessoires speciaal voor trendy (jonge) vrouwen.

LET’S MEET

Gewoon eens babbelen over jouw vraagstuk of nieuwsgierig wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen één werkdag terug voor het maken van een vrijblijvende kennismaking.

Blue Dragon Group label