Om een samenwerking te starten kijken we altijd eerst naar de huidige situatie: hoe staat het op dat moment gesteld met de online marketing campagnes? Wat voor campagnes zijn er en wat zien we daarin?
Bij Betervoorbereid was er al een Google Ads account, maar er was ontevredenheid over het management van het account. Na een analyse hebben we het account omgebouwd. Het doel was het verhogen van de omzet met behoud van een goede ROI (Return On Investment).
In Google Ads gingen we aan de slag met: Search, Shopping, Display, Dynamische Remarketing Display en Remarketing List Search Ads (RLSA). We stemmen het gebruik van de verschillende kanalen op elkaar af en zorgen ervoor dat alle resultaten goed meetbaar zijn.
‘Zorg(t) voor veiligheid’
Betervoorbereid.nl is de grootste veiligheidswinkel van Nederland. In de webshop worden meer dan 2000 veiligheidsproducten verkocht voor particulier en zakelijk gebruik. Met ruim 25 jaar ervaring in de hulpverleningsbranche zijn ze uitgegroeid tot buiten de landsgrenzen. De visie van Betervoorbereid is: ‘Het verhogen van de veiligheid op het werk, thuis en onderweg’.
Voor het verhogen van de omzet hielden we niet alleen de conversiewaarde in de gaten, maar ook de ROI. Het doel was om met een ROI van ten minste 3,5 de omzet te verhogen. Dit is gelukt. De omzetstijging in Google Ads betrof 242%. Na 10 maanden was de omzet via Google Ads in één maand het drievoudige van wat het in de startpositie was.
De omzet van Betervoorbereid vanuit Google Ads in twee jaar tijd. De verticale lijn geeft het beginpunt van de samenwerking (in maart 2018) aan.
Het aantal websitebezoekers per kanaal in 2019 vergeleken met 2018.
Gewoon eens babbelen over jouw vraagstuk of nieuwsgierig wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen één werkdag terug voor het maken van een vrijblijvende kennismaking.