Banner

Conversiepercentage Google Ads gestegen met 55%

In het begin

Voordat het Google Ads account van Aquacompleet bij Online ID kwam werd er al gewerkt met Google Ads. Echter waren de resultaten waren niet om over naar huis te schrijven en de doelen waren onduidelijk. Er was meer uit Google Ads te halen.

116%
stijging van de opbrengst vanuit google ads
167%
meer bezoekers in de webshop
Boek soortgelijke resultaten

Hoe we dit hebben aangepakt

We hebben om te beginnen het huidige account geanalyseerd. Er was al bruikbare data gegenereerd. De metingen en instellingen konden verbeterd worden. We hebben de oude campagnes geanalyseerd en aangepast of uitgezet en we hebben nieuwe gemaakt. Er ging een frisse wind door heel het account.

Daarnaast werd de website geoptimaliseerd. Er werden aanpassingen gedaan op de website om het conversiepercentage te verhogen. Het doel was de website te verbeteren voor professionaliteit en een betere gebruiksvriendelijkheid. Dit leidt dan weer tot meer bestellingen.

Aqua Compleet

Over het bedrijf

Al 25 jaar is Aquacompleet expert op het gebied van zowel zoet- als zoutwateraquaria. Aquacompleet staat voor perfecte service en denkt met haar klanten mee voor schitterende aquaria in huis, op kantoor of elders. Ze verkopen zoet- en zeewater vissen, planten en koralen. Naast fabrieksmerk aquaria, kunnen ze u ook voorzien van een aquarium op maat, volledig naar uw wens.

De resultaten

Als we de resultaten van de 5 maanden na de ombouw van het account vergelijken met dezelfde periode een jaar eerder, dan zien we het volgende: het conversiepercentage steeg met 55% en de directe omzet vanuit Google Ads steeg met 116%. Ook het aantal websitebezoekers steeg aanzienlijk, met 167% (van 39.000 naar bijna 105.000 bezoekers).

Deze resultaten laten het belang van relevante advertenties met goede kwaliteitsscores zien. Het is dus niet alleen belangrijk te weten hoe campagnes ingesteld moeten worden en hoeveel er geboden moet worden, maar ook wat voor zoekwoorden er gekozen worden en wat er in de advertentieteksten komt te staan.

Het aantal conversies in de periode van 01-10-2019 tot 31-03-2020 (de bovenste lijn) vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.

Aquacompleet Conversies

Het aantal websitegebruikers in de periode van 01-10-2019 tot 31-03-2020 (de bovenste lijn) vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.

Aquacompleet Website Gebruikers

De samenwerking met online ID voelt al vanaf het begin heel vertrouwd. Ze geven heel veel input en beantwoorden met gemak al onze, soms zeer lastige, vragen. Online ID neemt altijd uitgebreid de tijd voor ons.

Aquacompleet Logo

Aquacompleet -

LET’S MEET

Gewoon eens babbelen over jouw vraagstuk of nieuwsgierig wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen één werkdag terug voor het maken van een vrijblijvende kennismaking.

Blue Dragon Group label